close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שירותי מחשוב – כל האפשרויות

מערכת שורשכד כסליו, תשפ22/12/2019

מאחר שאנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכת המידע, וכשבכל עסק וארגון נעשה שימוש בכמויות עצומות של נתונים, באופן טבעי שירותי המחשוב הנפוצים ביותר הם בקטגוריה זו

תגיות:
במאה ה-21 אין כמעט פעולה שלא מתבצעת באמצעות המחשב, ובפרט כך הדבר בעסקים ובארגונים. בהתאם שירותי מחשוב כוללים מגוון רחב מאוד של אפשרויות, ובפרט את אלה החשובות ביותר שמפורטות בעמוד זה.

שירותי IT
המונחIT הוא ראשי תיבות של Information Technology, כלומר טכנולוגיית מידע. מאחר שאנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכת המידע, וכשבכל עסק וארגון נעשה שימוש בכמויות עצומות של נתונים, באופן טבעי שירותי המחשוב הנפוצים ביותר הם בקטגוריה זו.
בין המערכות שמוקדשות לנושא החשוב: מערכות ERP שמסייעות למנהלים לנצל באופן מיטבי את משאבי הארגון
או העסק (ERP = Enterprise Resource Planning), מערכות CRM שמוודאות כי הקשר עם כל הלקוחות, אלה הקיימים ואלה הפוטנציאליים, יהיה אופטימלי (CRM = Clients Relationship Management), שירותי מחשוב שמטרתם אבטחת מידע, שיתוף קבצים ועוד.

תוכנות חיוניות
עוד קטגוריה חשובה של שירותי מחשוב היא כל התוכנות שחיוניות לתפקוד המיטבי של העסק או הארגון. בהקשר זה כדאי להכיר את המושג SaaS, ראשי תיבות של הביטוי Software as a Service. זהו מודל חדשני שפותח עבור שירותי המחשוב הנחוצים במאה ה-21 והוא מאפשר לחברה לא לרכוש תוכנה במחיר יקר מאוד אלא לקבל את האפשרות להשתמש בה, כשירות. השירות כולל עדכונים במידת הצורך, התקנה מקצועית בכל המחשבים שבהם התוכנה רלוונטית, הדרכת עובדים וכו'. הפופולריות ההולכת וגדלה של ה-SaaS היא חלק מהמגמה הכוללת של מעבר לשיתופיות במקום רכוש.

מחשוב בענן
המודל של SaaS הוא כאמור חלק ממגמה כללית, ולא בכדי שירותי מחשוב בענן הפכו לאופציה מבוקשת מאוד בשנים האחרונות.
ה"ענן", כלומר שימוש בשרתים שמוגדרים "וירטואליים" למרות שהתועלת שהם מספקים ממשית מאוד, מקנה לכל עסק וארגון את האפשרות לחסוך מקום יקר בזכות העובדה שחלק בלתי מבוטל מתוך התשתיות החיונות ממוקמות אי שם בעולם ולא בשטח שלו. המהירות העצומה שבה נע המידע ברשת האינטרנט היא זו שמאפשרת את האופציה של שירותי המחשוב בענן, ועוד יתרון שלה הוא הקלות והיעילות שבה ניתן לשמור על המשכיות עסקית גם כשמתרחש נזק חמור במקום הפיזי שבו נמצא העסק.

שירותי מחשוב מותאמים ספציפית לסביבת העבודה שלכם
הדגש החשוב ביותר לגבי שירותי המחשוב הוא התאמה מלאה ומדויקת לצרכים הספציפיים של כל לקוח ולסביבת העבודה בעסק או בארגון.

כדאי לזכור שבימינו ישנם אינספור פתרונות לכל צורך שהוא. כתוצאה מכך יש לכל מנהל חופש בחירה נרחב, בין שלל מוצרים מתקדמים, אמינים ומשתלמים, והמפתח לבחירה הטובה ביותר הוא כאמור ההתאמה האופטימלית למאפיינים הספציפיים אצלו בעסק או בארגון.

המלצה נוספת היא להעביר גם את מערך הטלפוניה בעסק או בארגון לתשתית מחשוב. מרכזיית IP חכמה בענן משדרגת את הביצועים ומפחיתה את העלויות, ובנוסף היא גמישה מאוד כך שניתן להתאים אותה לכל צורך חדש ולכל שינוי שמתרחש אצלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה